Una trentena de bicicletes recorren Banyoles en suport a la CUP

La bicicletada de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) ha aplegat aquest diumenge una trentena de persones que han recorregut alguns dels espais més destacats de la ciutat i on la formació hi centra els seus principals eixos de campanya. En aquest sentit, a les onze del matí una trentena de bicicletes, entre infants i adults, han partit de l’Oficina de Turisme de l’Estany amb estelades i banderoles de la CUP i han fet una ruta d’una hora i mitja de durada per la ciutat fent parada a alguns llocs destacats de Banyoles, com ara als recs, la Draga, la Font Pudosa o a les hortes de sota Monestir, per explicar les propostes que té la CUP en aquests àmbits. Alhora, s’ha fet parada en punts simbòlics de la ciutat, com Can Trui o la Font de les Ànimes, per contar llegendes.

Contar llegendes i explicar les propostes de la CUP pel que fa al territori. Un dels principals actes de campanya de la formació a Banyoles ha tingut lloc aquest diumenge al migdia. Segons ha remarcat l’alcaldable, Sandra Pazos, es tracta d’una activitat “fidel a la filosofia de la CUP d’organitzar activitats de caire popular, arrelades al territori i que no comporten grans despeses econòmiques”. Només era necessari una bicicleta, ganes de conèixer els racons de la ciutat i d’escoltar llegendes. En aquest sentit, el grup de simpatitzants de la CUP han partit de l’Estany, on Anna Sànchez, número 3 de la CUP i responsable de territori, ha explicat les propostes de la formació per al Front d’Estany, i s’han dirigit a la Font de la Puda, on s’ha explicat l’origen d’aquesta font d’aigua curativa.

La ruta, d’una hora i mitja de durada, ha continuat recorrent el centre de la ciutat, passant pel passeig de recs de Banyoles i el Parc de la Draga. Posteriorment s’ha fet un recorregut per les hortes de Mas Palau, Canaleta i Can Puig, on Sànchez ha explicat les propostes que té la CUP per cada zona, i s’ha fet una parada a la Font de les Ànimes per relatar la llegenda del burro que s’allarga, com també s’ha fet a Can Trui contant la llegenda de la creu d’en Trui. La ruta ha enfilat la recta final al rentador del carrer de Baix amb la llegenda “Una faldada de segó” i ha finalitzat a la Plaça Major amb un vermut per tots els assistents.

Segons Pazos, aquest tipus d’actes de campanya són els que els diferencien de la resta de partits polítics, “ja que nosaltres no invertim grans quantitats de recursos en l’organització d’actes electorals, sinó que prioritzem la celebració d’actes populars com els que hem anat organitzant sempre a la comarca”.

Galeria de fotos de la bicicletada