Per Nadal, no tot s’hi val

Reflexionem sobre el consumisme que se’ns encomana a totes aquests dies

Amb les festes nadalenques a part dels refredats, agafem una altra malaltia encomanadissa, una bogeria estacional que es manifesta en un desig irrefrenable de comprar objectes, molts d’ells inútils i inapropiats. No podem resistir-nos i comencem a passejar-nos per les botigues, i per les grans superfícies, sense solta ni volta, a la cacera de regals amb l’esperança de curar-nos d’aquesta inquietud que no ens deixa viure.

Aquesta pandèmia, però te cura. El primer que cal és seure i reflexiUsar Productes de proximitat, evitant comprar articles que vénen des de vés a saber on, transportats de molt lluny, contaminant el planeta amb l’excés d’utilització de carburants tòxics per la Terra,onar. Llavors, quan comencen a remetre els símptomes, cal, posar en pràctica els els següents hàbits:

- Adquirir productes de Comerç Just, cal escollir aquells productes que no hagin estat produïts amb l’explotació  de persones, evitar especialment tot allò que prové de l’IBEX (adeuibex35.cat),

Prioritzar les empreses que pertanyen a la xarxa de l’Economia Solidària, l’economia que vetlla per una més justa repartició dels béns comuns,

Actuar amb Responsabilitat Social perquè  el segle XXI sigui expressió d’una Justícia Global, on no hi hagi tanta diferència entre les que són propietaris de tot i les que només ens tenim a nosaltres.

Abans de sortir a comprar, seu, respira, aserena’t i ...

Recorda que ho pots trobar al nostre poble,

No cal anar més lluny!

No cal que vingui de lluny!

Reflexionem sobre el consumisme que se’ns encomana a totes aquests dies...