Un centenar de persones participen als actes populars de commemoració de la Diada

Més d'un centenar de persones van participar dissabte al vespre als actes que havia organitzat la CUP juntament amb el Casal Popular del Pla de l’Estany i el Col·lectiu la Falç. La portaveu i regidora de la CUP Sandra Pazos celebra que la comarca aculli “actes de caràcter popular més enllà dels actes institucionals impulsats per l’Ajuntament” que es van realitzar diumenge al matí i en els quals la CUP també va participar per aprofitar a fer una crida a participar a la concentració que tindrà lloc aquest dilluns a les set de la tarda a davant del consistori “i que ha d’evidenciar el sentiment general de la població de que el català segueixi sent la llengua vehicular a l’escola”. La CUP remarca que és l’única formació política que ha organitzat actes populars al carrer per l’Onze i confirma així “el seu compromís de donar la veu als veïns i mobilitzar-los a peu de carrer més enllà del que es cou dins l’Ajuntament”.

La CUP ha celebrat la bona acollida que han tingut els actes populars que s’han celebrat a la comarca amb motiu de la Diada Nacional de l’Onze de Setembre. Segons Pazos, tant la xerrada de dijous com el sopar de dissabte a la nit “van confirmar la necessitat que a Banyoles i comarca s’organitzin activitats promogudes des de baix, en els quals siguin els veïns els protagonistes” i “la CUP treballarà en aquest sentit en tots els àmbits”, va afirmar la regidora.

En aquest sentit dissabte a la nit, quan es va produir l’acte central de la Diada organitzada per la CUP, el casal popular i la Falç, es va celebrar un sopar, un acte polític i un concert amb el cantautor Jep Prades. Durant l’acte polític, en el manifest que van llegir representants dels col·lectius participants es va incidir en la lluita que “durant anys” s’ha desenvolupat al Pla de l’Estany per “fer arrelar el nostre discurs de combat a través de les diverses organitzacions de l’esquerra independentista que hi ha hagut i hi continua havent”. “Un pòsit que ha portat bones notícies per l’independentisme  d’esquerres de la comarca, com són els resultats obtinguts per la Candidatura d’Unitat Popular en les passades eleccions municipals del maig passat”, van sentenciar, alhora que van insistir que són “uns resultats que ens empenyen a seguir fent feina i a organitzar-nos, sortir al carrer, plantar cara i construir alternatives per avançar en el treball unitari de l'esquerra independentista i la configuració de la Unitat Popular arreu dels Països Catalans”.

El diumenge a la tarda la CUP del Pla de l’Estany va participar a la multitudinària manifestació que es va celebrar a Girona impulsada per la CUP i l’Esquerra Independentista.

La caminada, aquest diumenge

La pujada fins a Sant Patllari que s’havia de realitzar diumenge 4 de setembre i que es va haver de suspendre per la pluja se celebrarà finalment aquest diumenge 18 de setembre. Se sortirà a dos quarts de nou de l’església Santa Maria de Porqueres i es pujarà fins al cim més alt de la comarca, on s’hi penjarà una estelada.

Crida a manifestar-se per la llengua

La CUP ha fet una crida a manifestar-se a favor de l’escola catalana aquest dilluns en la concentració organitzada per Somescola.cat que tindrà lloc a les set de la tarda davant de l’Ajuntament, i en la qual participarà. Tal com va anunciar en l’acte polític de dissabte a la nit, la formació defensa “una manera de fer política que sempre estarà al costat de les classes populars, donant suport a les lluites a nivell nacional, protegint la nostra llengua com a instrument de cohesió social i no acatant ni una de les lleis que ens vinguin del Tribunal Constitucional espanyol i que pretén acabar amb la immersió lingüística que s’ha demostrat com a model integrador i normalitzador”.

En aquest sentit, Pazos avisa que “continuarem rebutjant qualsevol tipus d’activitat de caràcter espanyolista que hi pugui haver a la ciutat i a la resta de la comarca” i rebutjant també “les retallades que estem patint en àmbits com el de l’educació i la sanitat per part del govern de Convergència i Unió”.