Sandra Pazos, Non Casadevall, Nuri Brugada, Ferriol Masó i Nuri Palmada encapçalaran la Candidatura d’Unitat Popular de Banyoles per les properes eleccions municipals

En el transcurs de la roda de premsa també s’ha fet públic el lema de la campanya, Som gent com tu, i els deu primers candidats han subscrit el codi ètic de la CUP Banyoles que garanteix l’acceptació dels principis bàsics de conducta

Quatre anys fent feina dins i fora de l’Ajuntament aporten a la CUP Banyoles l’experiència, la convicció i el compromís per continuar impulsant els eixos centrals del municipalisme alternatiu pensats per a la ciutat i per a les persones que hi habiten.

Després de decidir amb el suport de la ciutadania que la CUP Banyoles es tornaria a presentar a les eleccions municipals de Banyoles del proper 24 de maig, aquest dimarts al vespre la formació ha presentat en una roda de premsa a les 10 persones que encapçalaran la llista per als propers comicis. Sandra Pazos, Non Casadevall, Nuri Brugada, Ferriol Masó i Nuri Palmada ocuparan els primers llocs de la llista, seguits de Zaida Vidal, Maria de Palol, Xavier Reina, Antònia Tubert i Ivan Lluna, que completaran les 10 primeres posicions. Es tracta, totes elles, de persones compromeses amb la ciutat que afronten la nova etapa amb energia i amb l’experiència de treballar durant anys aportant propostes de millora per a les banyolines i banyolins.

Durant la roda de premsa de presentació, els deu primers candidats han llegit el codi ètic que regirà els principis bàsics de conducta i d’acció política de la formació independentista. L’actual regidora de la CUP Banyoles, Sandra Pazos, ha destacat que la voluntat de la candidatura per aquesta nova etapa és “treballar per una Banyoles cohesionada, solidària, igualitària, sostenible, ecològica i educadora, que cregui en el teixit associatiu i en les persones com a eina de canvi i de construcció”. Una Banyoles “feta entre totes i tots” per tal de “capgirar l’Ajuntament i fer que el poble sigui qui governi i no a l’inversa”.

Tot i que han estat moltes les mesures impulsades per la CUP Banyoles durant aquests quatre anys per tal d’apropar la ciutadania als afers institucionals i impulsar el municipalisme alternatiu, un dels topalls que s’ha trobat la formació ha estat la majoria absoluta de Convergència i Unió a la ciutat que, valent-se del seu poder, ha bloquejat les iniciatives de canvi dins l’Ajuntament. Sobre aquesta qüestió, Pazos ha explicat que la CUP “continua sent la única garantia de canvi real que permetrà regenerar els vuit anys de govern de Miquel Noguer al capdavant de CiU”.

A continuació presentem els candidats que encapçalaran la llista de la CUP Banyoles per a les properes eleccions:

Sandra Pazos: 28 anys. Enginyera tècnica en informàtica de sistemes, militant de la CUP, de l’Assemblea Nacional Catalana i col·laboradora del col·lectiu La Falç del Pla de l’Estany. Actualment és regidora de la CUP a l’Ajuntament de Banyoles.

Non Casadevall: 39 anys. Professor de secundària, antropòleg i historiador. Militant de la CUP i membre de les Gàrgoles de Foc -cap de colla infantil-.

Nuri Brugada: 40 anys. Tècnica informàtica autònoma. Militant de la CUP i del col·lectiu La Falç del Pla de l’Estany, membre de l’associació PLE DE 8TS i copropietària de la Taverna de Smaug.

Ferriol Masó: 42 anys. Monitor de centre ocupacional. Militant de la CUP, membre del col·lectiu La Falç del Pla de l’Estany i vinculat durant anys al teixit associatiu de Banyoles.

Nuri Palmada: 40 anys. Enginyera industrial. Membre fundadora i treballadora d’una cooperativa d’energia renovable.

La resta de persones que ocuparan les primeres posicions de la llista són: Zaida Vidal (28 anys, mestra d’educació primària, militant de la CUP i membre de l’Assemblea Nacional Catalana), Maria de Palol (26 anys, violoncelista, llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques i membre de Joventuts Musicals de Banyoles), Xavier Reina (38 anys, electricista, membre del col·lectiu La Falç i del Club Ciclista Banyoles), Antònia Tubert (47 anys, comerciant) i Ivan Lluna (34 anys, electricista i membre de l’agrupació de Barraques de Banyoles).

L’acte ha finalitzat amb un piscolabis i recordant que aquest dissabte 21 de març la CUP de Banyoles organitza una Trobada d’Unitat Popular oberta a tota la ciutadania per tal de dissenyar les propostes del programa electoral. Serà a partir de les 4 de la tarda al Centre Cívic del barri de la Farga, a Banyoles.