Mig centenar de persones es concentra a Banyoles per la dignitat del català

Mig centenar de persones es va concentrar aquest dijous al vespre davant de l'Ajuntament de Banyoles per mostrar el rebuig contra la triple sentència del Tribunal Suprem espanyol contra el model d'immersió lingüística de Catalunya. Malgrat la puja, els manifestants es van aplegar a les vuit del vespre al carrer Indústria amb cartells on es podia llegir 'Volem viure plenament en català'. Al seu torn, van corejar càntics com 'A l’escola, en català' o 'Contra la sentència, independència'.

Convocats per la CUP, la cinquantena de manifestants van mostrar simbòlicament el seu rebuig a una sentència que obliga la Generalitat a renunciar a la immersió lingüística i a fer que el castellà també sigui llengua vehicular a l'escola. Banyoles es va sumar així a la multitud de poblacions que van sortir al carrer per desacatar la sentència. La CUP, que ha vehiculat la xarxa de protestes que hi està havent arreu del país , aposta per fer emergir l'esperit del 10 de juliol i que tothom surti al carrer per demanar la insubmissió i la desobediència civil a l'escola i per reivindicar que només hi ha un camí: la independència.

Per altra banda, la CUP rebutja la política de saló dels partits parlamentaris que es limiten a la gestió institucional en comptes d'apel·lar a la mobilització popular com a única via possible per afrontar d'una vegada per totes el camí de la ruptura.