L’ENDEMÀ DEL PLE

D’entre les coses que es varen debatre en el ple del passat dia 28 de gener en volem destacar un parell.

Comissions informatives:

Les famílies que porten els seus fills a l’escola bressol municipal o a l’escola de música hauran de pagar més per aquests serveis educatius. La manca de finançament producte de les retallades via subvenció d’organismes supramunicipals fa que el nostre municipi hagi d’assumir una despesa extra de més de 160.000 euros, que sortiran dels pressupostos de la nostra ciutat. Aquestes subvencions, tot i que signades i compromeses de fa anys queden  subjectes a “disponibilitat pressupostària”, que és l’excusa perfecta per no pagar allò que es deu als municipis. Una trampa que es fan entre les administracions públiques; perquè a ningú se li acudeix a l’hora de signar una hipoteca incloure una clàusula indicant que pagarem “si tenim diners”. Com a resultat, les famílies pagaran entre un 3 i un 7 per cent més, vida matrícules, però també indirectament, via pressupost anual municipal. Suposem que els salaris que cobren aquestes famílies deu augmentar en aital proporció, o no?

Precs, Preguntes i Mocions

Moció ICV per retirar els diners dels bancs que desnonen

L’equip de govern de CiU amb el regidor trànsfuga Jordi Bosch va votar en contra de la proposta presentada per ICV per tal de no mantenir relacions comercials amb els bancs que executin desnonaments a la nostra ciutat, amb el pintoresc argumentari que això podria ser considerat il•legal. D’una banda sorprèn l’aferrissada defensa de la legalitat vigent per part d’un grup polític que feia tan sols uns minuts havia votat a favor de la Declaració de Sobirania aprovada pel nostre Parlament dies abans. I se suposa que aquests mateixos volen liderar el gran salt que ha de suposar superar la barrera de la legalitat constitucional antidemocràtica espanyola? I d’altra banda, és que l’Ajuntament no pot fer els tractes comercials amb les entitats bancàries que li plagui?

Sorprenent va ser també l’abstenció del grup municipal d’ERC, Junts per Banyoles-AM, integrat per persones d’ERC, donant excuses de mal pagador i tirant pilotes fora en una actitud de defensa de l’equip de govern que feia vergonya aliena, més tenint en compte que la “E” temps era temps volia dir Esquerra, un valor que era el més reivindicat per aquest partit.

Òbviament els dos vots de la CUP van ser favorables a aquesta proposta.

Moció per adherir-se a la Declaració de Sobirania del Parlament de Catalunya

S’aprova una moció entrada d’urgència en suport de la Declaració de Sobirania aprovada el dimecres 23 de Gener de 2013 al Parlament.

La CUP té clar el camí a seguir, com a orgnatizació independentista, el costat del poble i amb el poble, per això els seus vots van ser favorables però no per això va ser menys crítica en alguns aspectes que com organització considerem cabdals i enriquidodors si volem que el procés independentista que ens ha de portar a la llibertat del nostre poble avanci cap a una ruptura total amb l’Estat Espanyol.

1. A banda de declarar la sobirania del poble català, planteja un procés constituent que tingui en compte el conjunt dels Països Catalans i que es construeixi sobre unes bases de democràcia plena, igualtat de les persones i cohesió social.

2. La pertinença o no a l’EU, una qüestió que el poble des del nostre punt de vista hauria de decidir, un cop alliberat el seu país i que no hauria d’afectar a la ruptura amb l’Estat Espanyol.

3. El reconeixement a la mobilització social com el motor de procés de ruptura.

4. La necessària desobediència institucional davant de possibles bloqueigs de l’Estat Espanyol a Catalunya.

Intervenció del Públic.

Ja en el torn d’intervenció reservat al públic un membre de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, PAH, va preguntar per a quan tenien previst reunir-se amb ells, car feia dos mesos que no ho feien. La resposta roïna i miserable donada pel primer tinent d’alcalde, Miquel Vilanova, va ser la de refregar per la cara que prou que els recolzen deixant-los utilitzar Cal Drac i editar un tríptic informatiu sobre els desnonaments. Aquesta és la gran aportació d’ajuda municipal a les famílies davant del drama de perdre casa seva.

Amb aquest posicionament va quedar clar qui recolza les famílies desnonades i qui es posa al costat dels bancs.

Si voleu consultar l’acta completa ho podreu fer a la web del nostre grup, la penjarem tant bon la tinguem disponible.