'La nostra aigua de l'Estany', article de Sandra Pazos

Article d'opinió de Sandra Pazos, militant de la CUP

Publicat a El Punt el 18/01/2011

Y esa agua sucia y serena / que llenará sin rubor / las arcas del regidor...” Aquest és el contingut d'una vinyeta que va ser publicada al setmanari satíric barceloní Cu-cut l'octubre del 1920. Ja llavors el tema de l'aigua era actualitat. La vinyeta mostrava el senyor regidor que admirava com de l'anhelada aixeta en rajaven ufanoses monedes sota el nom d'Agbar (Aygues a Barcelona). Aquesta vinyeta ha estat recentment publicada al portal independentista Llibertat.cat arran de l'operació de l'Ajuntament de Banyoles que la consciència de la població ha interromput organitzant-se i creant una plataforma d'oposició.

Una de les organitzacions que formen part d'aquesta plataforma és la CUP, que aposta per la reconciliació popular de tots els ciutadans en el seu propi territori. És hora de fer triomfar la terra, de salvar-la definitivament, perquè amb ella ens salvarem nosaltres. Creiem que així ens farem dignes de la immensa responsabilitat històrica que unes circumstàncies tràgiques –alienes a la salut natural que li hauria de ser pròpia– han acumulat.

Per aconseguir una cosa només l'hem de voler intensament i lluitar perquè els nostres convilatans també en prenguin consciència. I sobretot, no refiar-se de qui de la terra en vol mal o interès aliè. És hora d'atrapar el valor i arribar fins a la darrera conseqüència. El que cal és el major nombre de persones en el major nombre de qüestions, forja de la unitat popular que propugna la CUP. Rebutgem tota forma d'invasió i satel·lització, discutim els fets: les coses de casa nostra les hem de resoldre nosaltres.

Demostrem que al Pla de l'Estany no tot són bords, sinó veus lliures que de les coses en volen treure l'aigua clara.