La CUP se solidaritza amb els treballadors afectats per l’ERO a Amsa

La CUP s’ha solidaritzat amb la plantilla de l’empresa Amsa, que a partir de l’1 de gener patirà l’aplicació d’un ERO que afectarà el total dels 85 treballadors que té la constructora. L’ERO estableix que els treballadors vagin a l’atur 180 dies. La CUP ha mostrat el seu suport als afectats i ha denunciat la situació “per la que passen els treballadors d’aquest país” a causa d’un model productiu que considera “erroni”. En aquest sentit, la portaveu de la CUP Sandra Pazos remarca que “els empresaris tenen molts beneficis quan l’economia va bé, en canvi quan va malament són els treballadors qui han de pagar els excessos d’un model capitalista que ha demostrat ser irreformable”. És per això que la formació critica l’ERO de l’empresa i anima els treballadors a organitzar-se i sindicar-se per defensar els seus drets i treballar per oferir propostes en la lluita contra la crisi.

Pazos lamenta que actualment “en lloc de superar l’etapa del dret del treball i assolir cotes més de grans de protecció social i garanties laborals ens trobem amb la detrucció de les condicions existents”. En aquesta línia, considera que “cal plantejar opcions de transformació social després de l’enfonsament del sistema capitalista”. Així, denuncia que “qui paga els plats trencats són les classes populars, les que han sortit més malparades de la febre consumista i capitalista i del seu fracàs”. En aquest sentit, alerta que els acomiadaments barats, a través d’ERO, són “una de les possibles conseqüències que ha comportat la crisi del sistema capitalista”.

La CUP anima els treballadors d’Amsa a organitzar-se “per defensar els seus drets davant de les empreses”, com ara constituint una assemblea de persones aturades o afiliant-se “en sindicats independents i vertaderament compromesos amb els drets dels treballadors”.