La CUP ret homenatge a Joan Fuster i demana que se li dediqui un carrer a Banyoles.

La Candidatura d’Unitat Popular presentarà al proper ple de dilluns 25 de Juny una moció per instar a l’ajuntament que consideri el nom de l’autor valència per una via pública. D'aquesta manera es suma a la campanya que Maulets i Llibertat.cat han engegat per difondre el pesament fusterià coincidint amb el 20é aniversari del a seva mort i el 50é de la publicació de l’obra de l'escriptor Joan Fuster 'Nosaltres els valencians', un text que indagà profundament en la identitat, la història i el caràcter dels valencians. Fuster féu aquesta tasca tot entenent les anomalies que es patien com a poble: la desvertebració, la desconeixença de la realitat pròpia i la manca de consciència. L’autor hi repassà els fets històrics i socials per tractar d'explicar-se el país. El panorama del 1962, per a Fuster, era desolador: provincialització del País Valencià, opressió nacional i lingüística... Atribuïa part de la culpa a una manca d'activitat política local, a la inexistència d'una burgesia nacional, a un valencianisme dèbil i a un Estat permanentment agressiu contra el País Valencià, I així fer evident que el context descrit per l'autor de Sueca manté massa paral·lelismes amb el País Valencià d'avui dia. El sud de la nació catalana continua patint algunes d'aquestes anomalies i, més encara, és la víctima permanent d'una política estatal de depredació econòmica i del medi ambient, així com de minorització de la cultura i llengua pròpies.

A part de la moció la CUP ha organitzat un acte de a lectura pública de l’obra de Joan Fuster i molt especialment del llibre “Nosaltres, els valencians” per divendres 22 de Juny a les 8 del vespre a la Placeta de la font de Banyoles i anima a la ciutadania a participar-hi i així reivindicar els autors que, com Fuster, han despertat la consciència d’aquest país.