La CUP opta per una campanya austera “perquè volem treballar dia a dia per Banyoles”

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP)  ha fet públic el pressupost de campanya i les vies de finançament que el cobriran. La formació assegura que fer públic el pressupost 'és una mesura indispensable per garantir la transparència dels partits i poder informar a la ciutadania de quines són les vies de finançament i els conseqüents interessos econòmics que cadascú defensa'. En aquest sentit, la formació ha optat per una campanya austera on els principals actes són una bicicletada popular, parades informatives als barris o actes polítics. L'alcaldable, Sandra Pazos, ha explicat que la CUP vol treballar dia a dia per Banyoles, no només per campanya electoral. El pressupost de la CUP és de 3.000 euros.

La CUP farà una campanya electoral molt austera i a l'espera que tots els partits publiquin els seus pressupostos de campanya serà la formació que es gastarà menys diners en la campanya electoral. Segons ha explicat l'alcaldable, Sandra Pazos, 'no ens sembla ètic gastar-nos grans quantitats de diners en intentar aconseguir vots durant 15 dies'. 'Per nosaltres treballar per Banyoles és una cursa de fons i creiem que la confiança dels veïns es guanya dia a dia, no un cop cada quatre anys'. És per això que han optat per la celebració d'activitats de caire popular per donar a conèixer les seves propostes, com són la bicicletada popular que realitzaran aquest diumenge a partir de les 11 del matí des de l'Oficina de Turisme, o les parades informatives barri a barri. 'No volem entrar en competicions per veure qui organitza actes de més alt nivell perquè tots sabem qui guanyarà', manifesta Pazos, que revela que la CUP ha previst un pressupost de campanya d'un total de 2.948,16.

Pazos remarca la necessitat de fer públics els pressupostos i insta la resta de partits que no ho han fet a revelar-los. 'Per nosaltres la transparència, igual que la participació, és una manera de treballar', assenyala Pazos, que considera molt important fer públiques les xifres 'en un moment en què la classe política professional i els seus partits estan immersos en una escalada de desprestigi, en part ateses les dubtosos vies de finançament i al malbaratament de recursos en campanya'.

'Les nostres vies de finançament són clares i transparents', explica Pazos, que detalla que el finançament es basa en les aportacions dels militants de la CUP, en la parada de Sant Jordi i en el dinar del 3 d'abril. Per altra banda, les despeses de la CUP van totes destinades al material de la campanya, a fer front als diferents enviaments, així com a cobrir el cost dels actes de campanya.

El primer acte que celebrarà la CUP serà una bicicletada popular que sortirà de l'Oficina de Turisme de l'Estany aquest diumenge a partir de les 11 del matí i que acabarà amb un vermut popular a la Plaça Major. D'altra banda, realitzarà parades als barris aquest dissabte, els dies de mercat, i el cap de setmana que ve d'11 a 1. Tots els actes de la CUP els podeu consultar a l'agenda.