La CUP obre l'elaboració del programa electoral a la ciutadania

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Banyoles ja ha donat el tret de sortida al procés participatiu d'elaboració del programa electoral. Segons va explicar Ferriol Masó, número dos de la formació, en la roda de premsa de presentació dels caps de llista, el procés consta de tres vessants, com són la ronda de trobades amb entitats, els punts de trobada i les eines 2.0, 'tot plegat per fomentar la participació de tothom, que creiem que és fonamental'.

Doncs bé, aquest dissabte la CUP celebrarà el primer punt de trobada, que anirà dedicat a la comissió de qualitat de vida i serà presentat per les membres de la CUP responables d'aquesta comissió.

En aquest sentit, es debatran temàtiques com l'educació, el benestar, els esports i el turisme i es posaran sobre la taula mancances i reivindicacions. Per fer-ho, la CUP ha convidat representants d'entitats i tècnics de la ciutat que treballen en aquests àmbits. D'altra banda, l CUP ha fet un pas més en el foment de la participació a partir de les noves tecnologies i ha engegat un bloc sobre el procés d'elaboració del programa electoral i un altre bloc de la cap de llista, Sandra Pazos, amb el qual pretén 'posar-se a disposició de la ciutadania per recollir opinions i donar a conèixer el projecte'. La formació reitera que totes les trobades estan obertes a les entitats i la ciutadania i es convida els veïns a prendre-hi part i a participar-hi per tal de fer arribar les seves opinions a la candidatura i tenir-les en compte a l'hora de redactar el programa electoral.

'Volem que el nostre sigui un programa ric creat a partir de les necessitats reals de la ciutadania i en aquest sentit volem que sigui obert i participatiu', reitera la formació, que va presentar el procés participatiu dissabte passat en una roda de premsa a la Plaça dels Estudis de Banyoles en què també va donar a conèixer el caps de llista de la candidatura a les eleccions municipals. 'En els punts de trobada parlament de democràcia participativa, que per nosaltres és fonamental a l'hora de treballar des dels ajuntaments', va insistir Masó, que va exposar el procés participatiu durant la presentació. Masó va explicar que són 'espais oberts de debat on és fonamental la participació de tothom'. Segons explica la formació, els punts de trobada van lligats a la filosofia de la CUP 'd'aconseguir que la gent entri més a l'Ajuntament i prengui part en la presa de decisions col·lectives que ens afecten com a ciutadans'. En aquest sentit, la formació es compromet a tenir en compte totes les opinions i insta la ciutadania 'a aportar el seu granet de sorra per construir la Banyoles que volem'.

És per això que organitza aquestes tres jornades que tindran lloc cada dissabte de març a l'Espai Jove Cal Drac a partir de les cinc de la tarda i que comptaran amb la participació te tècnics especialitzats en cada matèria perquè posin sobre la taula quin és l'estat de la qüestió de cada àrea a Banyoles. Tot aquell qui vulgui donar la seva opinió sobre educació, esports, turisme, etc. està convidat a la reunió d'aquest dissabte 12 de març, assenyala la CUP. 'Creiem que és bàsica la participació de tothom per tal d'enriquir el programa electoral', va concloure Masó.

Alhora, i tal com va explicar Masó, s'aniran realitzant uns sopar-xerrada anomenats 'Teca amb xerrameca' que serveixen per posar sobre la taula qüestions d'interès com la dona, la llengua o el treball.

Participació 2.0

Tal com ja va anunciar la formació fa unes setmanes, vol ser promotora a Banyoles de l'ús dels nous mètodes de participació, que avui en dia passen també per les noves eines comunicatives. Un dels trets definitoris de la CUP és la participació veïnal, la interrelació ciutadana i l'acostament entre el carrer i allà on es prenen les decisions; l'Ajuntament. En aquest sentit, la formació defensa que la participació no s'ha de limitar a anar a votar un cop cada quatre anys, sinó que s'ha de potenciar i fer efectiva els 1.460 dies que dura la legislatura i consolidar-la com un fet indissociable de la presa de decisions col·lectives i d'interès comú. En aquest sentit, ha posat en marxa nombroses plataformes a la xarxa, com Twitter, Facebook, Youtube o Flick'r.

I aquest dimecres la formació ha anunciat a través de Twitter i Facebook la posada en marxa de dues bitàcores que volen obrir encara més l'organització a la ciutadania. Així, ha obert un bloc sobre l'elaboració del programa electoral i destinat precisament a recollir opinions, i d'altra banda la candidata, Sandra Pazos, n'ha obert un altre en què es proposa interrelacionar amb els usuaris i intercanviar punts de vista. Tal com va apuntar Masó, 's'actualitzaran diàriament també per fomentar la participació'.

Paral·lelament, la CUP ja fa setmanes que està immersa en una ronda de trobades amb el teixit associatiu de la ciutat per intercanviar impressions i explicar el projecte de la formació, així com recollir opinions que puguin ser tingudes en compte al programa electoral 'per aconseguir que sigui el màxim de representatiu possible'.

Tots els fruits d'aquest procés seran presentats en un gran acte que tindrà lloc el diumenge 3 d'abril i del qual se'n donaran a conèixer els detalls properament. Aquest dia es donarà per culminat el procés participatiu d'elaboració del programa electoral i se'n presentaran les conclusions en un acte obert al públic que tindrà lloc al pavelló de la Farga.

Fotografies de l'acte