La CUP no dóna suport a cap de les candidatures que es presenten a les eleccions del 28-N

Arran de les falsedats difoses per Solidaritat Catalana, afirmant que la CUP Pla de l'Estany dóna suport a la seva candidatura, volem remarcar que es tracta d'una mentida que la CUP sempre ha negat. En aquest sentit, denunciem el joc brut que practica aquesta formació, intentant -a base de falsedats- aprofitar-se de la nostra marca política a canvi de rèdit electoral sense ni tan sols consultar-nos. Per altra banda, remarquem que el dinar que es va celebrar dissabte passat a Olot era un simple contacte polític, no pas cap mostra de suport, on ni tan sols vam acudir. En aquest sentit, un cop més denunciem la campanya bruta de manipulació que està practicant Solidaritat Catalana i creiem que aquestes pràctiques poc honestes fan un flac favor al procés independentista.

Solidaritat ha escampat pels mitjans de comunicació (1, 2 i 3 ) que la CUP Pla de l'Estany i la de Girona els dóna suport, fet que és mentida. El curiós és que aquesta infundada afirmació es basa en un dinar al qual ni tan sols van assistir les dues assemblees locals mencionades. Anar a un dinar no significa donar suport a una candidatura, però el fet que es difongui aquesta mentida sense ni tan sols haver assistit al dinar posa de manifest les males maneres de fer política que té Solidaritat. I nosaltres no les compartim. A més, el fet que el contacte pretengués desenvolupar-se en plena campanya electoral posa de manifest l'intent de vinculació encoberta que Solidaritat ha pretès tirar endavant tot i haver fracassat.

Com ja ha anunciat la CUP a nivell nacional, no donem suport a cap de les candidatures que es presenten a les eleccions del 28 de novembre, ja que cap d'elles defensa la construcció d'un estat que defensi els interessos dels sectors populars i es manifesten tan sols en termes exclusivament institucionals, arraconant els Països Catalans com a marc nacional de referència. El procés independentista no passa per dipositar una papereta cada quatre anys, sinó per lluitar dia a dia des de la base per sumar forces, tal com han fet les plataformes impulsores de les consultes per la independència que ells han fet servir com a trampolí per a les seves propostes electorals. La creació d'un estat ha d'anar lligada a la defensa del sector majoritari de la societat i aquestes candidatures el que volen és només monopolitzar el fervor independentista que s'ha viscut durant el darrer any tot obviant quines són les problemàtiques que patim a peu de carrer i que cal defensar.

La CUP no descarta concórrer en un futur en uns comicis que sobrepassin l'àmbit local en el que es mou actualment, com ara unes eleccions autonòmiques. Així, ens marquem com a repte seguir impulsant un moviment popular a favor de la independència del conjunt dels Països Catalans que doni continuïtat a les plataformes locals que han organitzat consultes sobre la independència. La lluita institucional, als municipis i parlaments autonòmics no avançarà si al carrer no hi ha un moviment independentista, popular, de base i organitzat territorialment arreu dels Països Catalans. Així, volem remarcar la importància del treball local i municipal en la lluita per la independència, tal com ha quedat demostrat en el procés de les consultes.