La CUP felicita el FemCurt pel seu “valor social i inclusiu” però en lamenta la finalització

La CUP vol felicitar l’organització que ha fet possible la celebració del festival de cinema social de Banyoles, el FemCurt, que es va acabar dissabte passat amb  la projecció de les pel·lícules premiades i un èxit de públic. La formació lamenta  la fi d’aquest festival i reivindica la necessitat de celebrar aquest tiups d’esdeveniments socials i culturals a la ciutat. La portaveu de la CUP Sandra Pazos ha agraït a la gent que ha fet possible el festival la seva tasca durant quatre anys i ha assegurat que “el trobarem a faltar pel seu valor social i inclusiu”. Pazos ha lamentat que “perdem un festival necessari” i ha assenyalat que “la gent que hi ha treballat durant aquests anys ha fet una feina impecable”.

La CUP lamenta la fi del FemCurt i felicita la gent que l’ha fet possible durant aquests quatre anys. Pazos anima els que hi han participat a “continuar treballant perquè iniciatives com aquesta siguin possibles malgrat les dificultats per les que puguin passar” i ha lloat “l’ambició social i cultural que sempre ha tingut Banyoles” . “Això el que dóna valor a la ciutat”, ha dit, i ha recordat que el foment de les iniciatives socials i culturals “són una de les prioritats de la CUP”. “Sempre hem dit que apostem per un teixit popular fort i ambiciós”.

Pazos ha remarcat que tot i que el teixit associatiu “ha de ser independent, ha de comptar amb el suport de l’Ajuntament”. En aquest sentit, ha anunciat que la CUP dirigirà una pregunta al ple municipal per saber l’actuació de l’Ajuntament envers el FemCurt.

Pazos ha destacat “el gran valor afegit” del FemCurt per comptar amb la participació d’usuaris de la Fundació Estany, la fundació Mas Casadevall i el COIET, a més d’actors i actrius de companyies locals. És per això que anima els promotors de FemCurt, l'associació Irregolare, “a impulsar més projectes d'inclusió social a través de les expressions culturals”.