La CUP fa costat a la PAH en una acció d'acompanyament al Banc Sabadell

Avui 16 de gener els membres de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, PAH, han realitzat una acció en la sucursal que el Banc Sabadell té al carrer indústria de la nostra ciutat i on membres de la CUP han fet tasques d’acompanyament i suport als membres de la Plataforma.

L’acció ha consistit en el lliurament de les sol·licituds de 9 famílies banyolines per tal que el Banc Sabadell accepti la dació en pagament dels habitatges d’aquestes famílies com a forma de saldar el deute que tenen contretes amb l’entitat bancària.  De fet, no era la primera vegada que els afectats feien l’intent de lliurar aquesta petició, però l’entitat no els va voler acceptar rebre la documentació que les famílies portaven. Només ha estat possible quan la pressió i el recolzament popular els ha fet obrir les portes,  malgrat que de bon començament han barrat a pany i forrellat l’entrada de l’oficina no deixant ingressar ni llurs clients. Finalment han deixat accedir-hi els membres de la Plataforma de dos en dos, tot i que alentint de manera ridícula el procés. Una dada important es que aquests 9 habitatges es troben en fase de subhasta, raó per la qual un possible desnonament seria gairebé imminent, cosa que des de la CUP volem ajudar a evitar.

Un cop lliurada la documentació els assistents a l’acte han marxat fins a la Plaça Major on han repartit informació als paradistes i la gent que es trobava en aquell moment al mercat setmanal.

NO SÓN ELS ÚNICS AFECTATS A BANYOLES

La PAH té més de 400 casos detectats només al nostre poble. Això són, pel cap baix, 800 persones que podrien quedar expulsades de casa seva. Algú s’imagina 800 persones dormint al carrer? Podrien mirar cap a un altre costat els treballadors del Banc Sabadell que avui barraven la porta a 9 famílies que tan sols pretenien fer una petició ben justa de dació en pagament? Podrien els banyolins en general mirar a una altra banda tenint 800 veïns deambulant pels carrers sense lloc on anar-hi? Des de la CUP farem tot el possible per evitar que això succeeixi, treballant colze a colze amb la PAH tant en les seves accions a peu de carrer com a les institucions, fent ben visible i com a nostra la seva reivindicació als ajuntaments, consells comarcals i al Parlament de Catalunya.