La CUP fa campanya en contra de l’operació de l’Estany i felicita els veïns per la seva implicació

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) Pla de l’Estany felicita els veïns del Pla de l’Estany per la seva implicació i compromís adquirit al voltant de l’operació que l’Ajuntament de Banyoles pretén dur a terme en contra de l’Estany de Banyoles mitjançant un conveni fet d’esquenes als ciutadans. Aquest dilluns 6 de desembre la formació ha participat a la Fira d’Hivern de Porqueres per fer difusió de la campanya que la plataforma veïnal d’oposició al conveni ha endegat i que consisteix a denunciar el conflicte econòmic, ètic i ecològic que presenta l’operació i a reivindicar el dret dels veïns a decidir sobre l’aigua. En aquest sentit, la CUP es congratula per l’interès que els veïns han mostrat en el conflicte, acostant-se a la parada de la formació per interessar-se i mostrar la seva preocupació per la manca d’informació a la qual s’ha vist sotmès el procés i que tots els assistents han coincidit a lamentar. D’altra banda, la CUP ha recollit desenes de signatures per demanar la retirada dels símbols franquistes i per reclamar la reobertura del Museu Darder.

“De raons per protestar no en falten”, considera la CUP Pla de l’Estany, que assenyala que la Diada de la Constitució és “un bon dia per lluitar per una societat més lliure”. És per això que aquest dilluns la formació ha participat a la XV Fira d’Hivern de Porqueres per fer difusió de les campanyes comarcals en actiu. D’aquesta manera, ha fet difusió de la campanya que ha tirat endavant la Plataforma ciutadana en defensa de l’aigua de l’Estany informant els ciutadans que s’han acostat a la fira del conveni que l’Ajuntament de Banyoles té previst aprovar definitivament al ple del proper 27 de desembre. La CUP denuncia la manca d’un procés participatiu en un tema “tan cabdal” com l’Estany de Banyoles, del qual tots els veïns són propietaris.

En aquest sentit, la CUP es congratula de la mobilització que aquest conveni per la creació d’una empresa mixta per al servei d’aigua potable fins al 2060 ha generat en la ciutadania no només de Banyoles, sinó de tota la comarca. Segons expliquen, molts veïns es van acostar fins a l’espai de la formació per interessar-se per l’operació i mostrar la seva preocupació. A més, asseguren que tots van coincidir a denunciar la manca d’informació a què s’ha vist sotmès el projecte, “i tothom explicava que se sentia molt desinformat”. I és que per la CUP és aquest el tema més greu, ja que són els ciutadans qui haurien de decidir com s’utilitza l’aigua de l’Estany i els interessos “que s’amaguen darrere d’aquest conveni, que no garanteixen l’equilibri ecològic de l’Estany, que comportarà un important augment del rebut de l’aigua i en el qual els ciutadans no hi tindran res a dir”, sentencia.

Contra els símbols franquistes i contra el tancament del Darder

Al seu torn, la CUP va prosseguir amb la campanya de recollida de signatures per demanar la retirada dels símbols franquistes -204 de censats al Pla de l’Estany- i reivindicar la reobertura del Museu Darder entre setmana. Segons la formació, aquestes campanyes també van tenir molt bona acollida entre el públic malgrat que lamenta el desconeixement que en general se’n té. És per això que la CUP seguirà fent una campanya de sensibilització i informació sobre aquestes campanyes, “perquè tothom sàpiga què fan amb l’espai públic i en quin estat està”. La campanya per demanar la reobertura del Museu Darder, impulsada per Limnos, compta amb el suport de diverses entitats i vol demanar que el museu obri de nou les portes entre setmana. Alhora, reivindica la necessitat d’un major compromís municipal en el desenvolupament de polítiques de conservació de promoció del patrimoni culturla i natural de Banyoles.

Pel que fa a la campanya en contra dels símbols franquistes, la CUP denuncia la gravetat del tema, ja que “una societat no serà plenament democràtica si no ha trencat completament amb el règim feixista”. En aquest sentit, la principal campanya, segons la formació, és de sensibilització, ja que la majoria de ciutadans desconeixen l’existència de tal nombre de símbols feixistes.