La CUP enceta amb èxit la ronda de punts de trobada d'elaboració del programa electoral

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) va donar el tret de sortida dissabte passat a la ronda de punts de trobada públics que ha organitzat per tal de millorar l’elaboració del programa electoral que la formació presentarà a les eleccions municipals del proper 22 de maig. Els punts de trobada són espais de reunió oberts a la ciutadania que per l’organització “són indispensables si volem fer un programa electoral ric, obert i participatiu”. “No volem un programa que s’hagi fet d’esquenes a la ciutadania, volem que tothom qui ho desitgi tingui l’oportunitat de dir-hi la seva”, afirma, de manera que ha obert diversos canals de participació, un dels quals són aquests punts de trobada, per redactar un programa “a partir de les necessitats reals de la ciutadania”. A la trobada de dissabte hi va assistir una quinzena de persones que va donar el seu punt de vista sobre turisme, esports, educació, sanitat, benestar social i serveis socials.

La CUP valora positivament el primer punt de trobada, que es va celebrar dissabte passat, i en el qual hi van participar una quinzena de persones que van tenir l’oportunitat de donar el seu punt de vista sobre en quin estat es troba a Banyoles el turisme, els esports, l’educació, la sanitat, el benestar social i els serveis socials. La formació considera que “actualment estem acostumats a no participar en cap mena de presa de decisions col·lectives” i lamenta la manca d’espais de debat a Banyoles, de manera que creu que “a poc a poc s’han d’anar promovent aquest tipus de canals per donar l’oportunitat a tothom qui ho vulgui de poder fer-se escoltar”.

La reunió, que va tenir lloc a l’Espai Jove Cal Drac de Banyoles va durar unes dues hores durant les quals la CUP va posar sobre la taula les seves opinions respecte de cada temàtica. Va ser el primer punt de trobada d’un conjunt de tres que tindran lloc els propers dissabtes 19 i 26 de març, en els quals es parlarà de ciutadania i territori respectivament. La CUP convida a cada punt de trobada tècnics que treballin en cada àrea temàtica perquè enriqueixin el debat i expliquin quina és la situació a Banyoles.

Diversos canals de participació

Els punts de trobada són un dels diversos canals que la CUP posa a disposició dels veïns per tal de participar, donar a conèixer el projecte i recollir opinions. En aquest sentit, es realitzen trobades amb les entitats del teixit associatiu de Banyoles per recollir opinions que puguin ser tingudes en compte al programa electoral i aconseguir així que sigui el màxim de representatiu possible. Alhora, periòdicament la CUP organitza sopars-xerrada per debatre sobre diverses temàtiques, com la dona, la llengua o el treball, i es promociona l’ús dels nous mètodes de participació, com són les eines 2.0, per donar oportunitat a tothom estigui on estigui de dir-hi la seva. Per això la formació disposa de nombroses plataformes a la xarxa, com Twitter, Facebook, Youtube o Flick’r. A més, ha obert un bloc sobre l’elaboració del programa electoral i destinat precisament a recollir opinions, i d’altra banda la candidata, Sandra Pazos, n’ha obert un altre en què es proposa interrelacionar amb els usuaris i intercanviar punts de vista.

Aquest conjunt de canals van lligats a la filosofia de la CUP 'd'aconseguir que la gent entri més a l'Ajuntament i prengui part en la presa de decisions col·lectives que ens afecten com a ciutadans'. En aquest sentit, la formació es compromet a tenir en compte totes les opinions i insta la ciutadania 'a aportar el seu granet de sorra per construir la Banyoles que volem'.

Fotografies del punt de trobada