La CUP demana a l'Ajuntament de Banyoles que es comprometi a fomentar el cooperativisme a la ciutat

La CUP demanarà a l'Ajuntament de Banyoles que fomenti el cooperativisme durant aquest any i que per tant col·labori amb les empreses cooperatives i potenciï els estands de cooperatives a les fires sectorials que organitza l'Ajuntament de Banyoles. Tot en compliment de la resolució de l'Assemblea de les Nacions Unides que declara el 2012 Any Internacional de les Cooperatives com a 'empreses que ajuden a construir un món millor'. La resolució sol·licita a les institucions i agents socials que promoguin i reconeguin 'la contribució de les cooperatives al desenvolupament social i econòmic i n'impulsin la creació'. Per això la formació insta l'Ajuntament de Banyoles a donar reconeixement i suport institucional al mandat de l'ONU.

El ple municipal de dilluns a l'Ajuntament de Banyoles debatrà una proposta de la CUP a favor del cooperativisme amb motiu de l'Any Internacional de les cooperatives. Al text, la formació demana al consistori que divulgui la l'Any i doni suport a les activitats de promoció del cooperativisme que s’impulsin a la ciutat i en especial a les fires sectorials organitzades per l'Ajuntament de Banyoles perquè es potenciïn els estands de cooperatives.

Així mateix, s'haurà de donar a conèixer la fórmula cooperativa a les persones emprenedores que s’atenen als diferents dispositius municipals. Per la CUP aquesta la cooperativa és una fórmula 'sostenible, basadas en principis i propietat dels seus integrants i gestionada pel benefici mutu dels seus membres, de les persones usuàries i del seu entorn'.  En aquest sentit, recalca que el model de treball cooperatiu 'genera una economia arrelada al territori que permet defugir del model imperant de creixement continu i obre les portes a un canvi de model productiu basat en la democràcia en els centres de treball, permetent millorar les condicions de vida dels seus treballadors deixant de perseguir l’increment de beneficis a qualsevol preu'.

'Les cooperatives són empreses democràtiques que promouen l’ocupació estable i de qualitat, la responsabilitat social, l’arrelament al territori i la màxima implicació en el desenvolupament econòmic i social de totes les persones, incloent també els col·lectius més desafavorits', explica la CUP, que creu que 'ara més que mai són necessàries empreses que reuneixin els principis i els trets característics que demostren diàriament les cooperatives'.

Consulta totes les mocions de la CUP