LA CUP DE BANYOLES DEMANA UN NADAL MÉS SOSTENIBLE ENERGÈTICAMENT

Des de la CUP pensem que és molt important que l'Ajuntament segueixi aplicant mesures d'eficiència energètica i no només això, sinó d'estalvi energètic, per reduir els costos ambientals i econòmics de l'actual nivell de consum energètic i per donar exemple a la ciutadania. Per aquest motiu, hem presentat una moció per tal que l'enllumenat de Nadal resti encès durant menys hores de les actuals. Els llums encesos durant certes hores de la nit, quan hi ha molt poca afluència de gent pel carrer són innecessaris i, a més, generen una contaminació lumínica que molt sovint no es té en compte però altera les condicions normals de foscor amb conseqüències nocives per la diversitat i el medi natural.

En aquest sentit, existeix una llei, aprovada al 2001, d'ordenació ambiental de l'enllumenament per a la protecció del medi nocturn i que el nostre municipi no està complint. L'Ajuntament la incompleix clarament pel que fa a la lluminària nadalenca, pel que proposem restringir la franja horària i els dies amb l’enllumenat de Nadal encès, que passarien de les 215 hores de l’any 2012 a 100 hores aquest 2013. D’aquesta manera es garanteix el compliment de la llei, la protecció del medi nocturn i, a més, un estalvi econòmic de més de 7000 euros que poden destinar-se a complir alguns dels criteris del PAES, com regular la temperatura dels edificis municipals a 21ºC a l'hivern i a 25ºC a l'estiu i disminuir la potència contractada d'alguns quadres de l'enllumenat públic. Amb un baix cost (estimat en prop de 5000 euros) aconseguiríem un estalvi important per l'Ajuntament, que podria destinar, per exemple, a d'altres mesures de reducció de despesa energètica. Lligat al compliment de la llei 6/2001 esmentada, també proposem que s’iniciï un altre dels criteris del PAES, que és regular les condicions de funcionament de l'enllumenat d'aparadors i rètols d'empreses i particulars, per tal de disminuir la contaminació lumínica.