La CUP Banyoles presenta el Juliol Crític, un cicle de documentals a l’aire lliure durant 3 dijous d’aquest mes

La programació és la següent:

11 de juliol a les 10 del vespre a la Muralla

Presentació de GUANYAREM, un documental sobre l’activista i advocat Sebastià Salellas que construeix un relat sobre el seu pensament, la seva professió i la ideologia d’esquerres que va pregonar fins la seva mort, ara fa 5 anys.

18 de juliol a les 10 del vespre a la Muralla

Coneixerem la veritat sobre el cas 4F, un dels casos de corrupció policial més greus que s’han destapat a Barcelona, amb la projecció del documental 4F NI OBLIT NI PERDÓ elaborat pel col·lectiu 15mbcntv i la productora Metromuster.

25 de juliol a les 10 del vespre a la Muralla

Posarem sobre la taula el debat energètic amb la projecció del documental OLIGOPOLY 2 creat per la Plataforma per un Nou Model Energètic i que aprofundeix en temes com les contínues pujades en la factura de la llum, el dèficit de tarifa, les portes giratòries entre la classe política i les companyies elèctriques i la dependència de combustibles fòssils de l'exterior.

Projecció del primer documental

El periodista i director del documental Lluc Salellas presentarà el proper dijous 11 de juliol el documental 'Guanyarem'. La peça, que repassa la trajectòria de l’advocat i activista empordanès Sebastià Salellas mort just ara fa 5 anys a causa d’una malaltia hepàtica, és també una reflexió sobre una generació d’activistes que es van il·lusionar amb l’arribada de la democràcia però que anys després, decepcionats amb el sistema, van recuperar la seva vessant més reivindicativa per la necessitat que tenien de continuar lluitant per transformar el seu entorn.

El documental, que inclou imatges i fotografies inèdites de Sebastià Salellas, construeix un relat sobre el seu pensament, la seva professió i la ideologia d’esquerres que va pregonar fins la seva mort a través d’entrevistes al seu fill i advocat, Benet Salellas, la seva germana i mestra, Rosa Maria Salellas, la seva cunyada i administrativa, Pilar Vilar, l’advocat i amic, Joan Sureda, el filòsof i amic, Josep Maria Terricabras, la periodista, Mònica Terribas, l’ex-alcalde de Girona i amic, Quim Nadal, la Consellera d’Ensenyament i ex-parella, Irene Rigau, el periodista , cooperativista i diputat de la CUP, David Fernàndez, el professor i detingut en l’Operación Garzón el 92, Ramon Piqué, i el militant dels moviments socials gironins, Joan Pujolàs.