La CUP arriba a l’equador de la campanya amb la convicció de ser 'l'única formació que pot aportar regeneració democràtica total a l’Ajuntament”

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) arriba a l’equador de la campanya amb l’objectiu d’aconseguir fer entrar la veu del carrer a l’Ajuntament. És per això que la formació reivindica els membres de la llista: persones provinents del ric teixit associatiu banyolí, membres històrics d’algunes entitats de la ciutat, veïns de Banyoles implicats el vida cultural. Tots ells s’han aplegat aquest divendres en l’acte central de campanya que la CUP ha celebrat al Museu Darder en un míting que ha aplegat una cinquantena d’assistents. En el míting d’aquest divendres hi han intervingut sis membres de la llista, que han detallat en quins aspectes la CUP treballarà per Banyoles.

La CUP arriba a l’equador de campanya amb la convicció que els interessos dels veïns entraran a l’Ajuntament. És per això que es presenta com l’única candidatura que treballarà “juntament amb les lluites populars, com ara la lluita pels drets laborals, la lluita en defensa del territori, dels serveis públics, de la llengua i cultura catalanes i del dret a l’habitatge”. L’alcaldable, Sandra Pazos, ha manifestat que “creiem en la política de proximitat com a única eina per canviar la realitat social i nacional, i per això la nostra forma d’entendre la política ha de comptar obligatòriament amb les ciutadanes i els ciutadans”.

En el míting, els diferents membres de la llista han defensat el programa de la CUP com a “un programa electoral realista, participatiu, proper, que pensa en les persones i les associacions, en els col·lectius maltractats i que aporta un projecte de ciutat per viure”.

Pazos ha assegurat en el seu míting que la participació ciutadana “és l’única eina per dur a terme qualsevol acció, perquè una ciutat l’hem de fer les persones que hi vivim”. En aquest sentit, ha defensat que les propostes de la formació que encapçala són “valentes i trencadores per aconseguir una ciutat on viure i treballar, cohesionada socialment, compacte i que respecti el medi natural”. Per Pazos, “només hi ha una manera de canviar les coses: treballant, comptant amb la gent jove, amb la gent gran, amb gent amb experiència i amb gent que no en té tanta i sobretot posant molt d’esforç, moltes ganes i participant en un projecte com el de la CUP, l’únic que aporta una regeneració democràtica total”. “Tenim ganes de treballar i de donar un toc d’esperit revolucionari a la ciutat”.

“Consolidarem Ràdio Banyoles com a mitjà de referència a la comarca”

Ferriol Masó, número 2 de la formació, ha explicat que la CUP proposta la creació d’un consorci de la comunicació “com a nucli inclusiu dinamitzador i intregrador de les iniciatives socials que sorgeixin a la comarca”. Així mateix, considera que cal potenciar Ràdio Banyoles “com a mitjà de referència a la comarca fent-lo accessible, innovador i obert a la ciutadania”.

En aquest context, Masó proposa també l’optimització dels espais municipals, com ara el Pavelló de Can Puig, “dotant-lo d’un reglament d’usos i oferint-lo a les entitats els caps de setmana. En cultura, Masó a apel·lat al foment “d’una cultura d’arrel popular, lligada al territori”.

Masó, que ha insistit en el seu míting a traslladar el pdoer polític als barris, ha assegurat que la CUP retirarà tota la simbologia feixista i potenciarà la cultura local i dels Països Catalans. També en terreny cultural, Masó ha dit que promouran les fires populars, com la fira del Cop d’Ull, i també el festival (a)phònica, que segons ha asseverat “situa Banyoles al mapa”.

Al seu torn, també s’ha referit a l’esport, i ha etzibat: “No permetrem sota cap concepte que des de l’esport ens espanyolitzin Banyoles. No ens deixarem trepitjar”.

“Blindarem el Front d’Estany de l’especulació urbanística”

Anna Sànchez, número 3 de la llista, ha estat contundent en matèria de territori i ha avisat que a diferència de la resta de formacions polítiques “la CUP no hipotecarà el territori a qualsevol preu. Defensarem el nostre entorn fins on calgui”. Així, ha anunciat que la CUP treballarà per l’ordenació de les zones en potencial creixement, atorgant-los usos mitxtes per així recuperar l’esperit de barri i minimitzar els desplaçaments.

Sànchez ha anunciat també que apostaran per la dignificació del Front d’Estany, “ja que és un espai de transició entre el nucli urbà i un espai natural d’un gran valor ecològic”. En aquest sentit, es compromet a reformar els edifics en desús i prioritzar les persones davant dels cotxes peatonalitzant el tram que va des del carrer Lluís Marià Vidal i passa per tot el Passeig Darder.

“Blindarem el Front d’Estany de l’especulació urbanística”, ha reblat. Així mateix, ha assegurat que la CUP treballarà per aconseguir el Parc Natural perquè “la protecció de l’Estany és un deute històric que cap partit s’ha pres seriosament, provocant nyaps com la grada de l’Estany”. La CUP no renuncia dons al Parc Natural “que ha de protegir tota la conca lacustre, però atorgant-li una categoria més estricte i factible en temps de crisi, la de paratge natural d’interès nacional”.

“Impulsarem noves estratègies d’habitatge com les masoveries o les cooperatives de cessió d’ús”

Sànchez ha explicat també quines són les propostes de la CUP en matèria d’habitatge. Així, lluitarà per la creació d’un Pla Local de l’Habitatge que recompti els pisos buits “però que no s’oblidi de les persones que necessiten un lloc on viure i que recuperi el valor de l’habitatge com a bé d’ús i deixi de ser un bé d’inversió com ha esdevingut en els últims anys”. I finalment proposarà “noves estratègies com poden ser les masoveries urbanes o les cooperatives de cessió d’ús”.

“Donarem suport a totes les escoles que vulguin esdevenir comunitats d’aprenentatge”

Zaida Vidal, número 22 de la llista, ha explicat que la CUP defensarà les comunitats d’aprenentatge “com a nou model d’educació que trenqui amb l’escola tradicional i aposti per educar amb valors crítics, implicant tots els estrats de la societat”. D’altra banda, optimitzarà els espais públics “per descongestinar i cobrir així les mancances que tenim actualment a Banyoles en equipaments, sense oblidar que cal posar les bases per la construcció d’un equipament cultural intergeneracional i polivalent”.

En aquest sentit, ha avançat que “lluitarem per una educació inclusiva i igualitària” i ha afirmat que “donarem suport a totes les escoles que vulguin esdevenir comunitats d’aprenentatge”.

“Fomentarem la cultura com a motor de convivència”

Angie Lladó, número 6 de la llista s’ha mostrat inconformista i ha denunciat les retallades en el sector públic, especialment a la sanitat. Tot i que ha admès que des dels ajuntaments “poca cosa es pot fer per salvar la sanitat pública”, sí que ha dit que “lluitarem fins on calgui per defensar-la”.

De la seva banda, Karim Sabni, número 10, ha denunciat els discursos populistes sobre la immigració que proliferen en campanya i ha apostat per “treballar des dels barris amb més risc d’exclusió social potenciant plans d’entorn”. Així, ha dit que la CUP “afavorirà el desenvolupament social i cultural dels nouvinguts garantint el coneixement de la llengua i cultura d’aquí” -cosa que ha subratllat especialment, el fet de conèixer la llengua- i assegura que “fomentarà la cultura com a motor de la convivència”.

“Potenciarem el petit comerç”

En el seu míting Pazos s’ha referit al moment actual de crisi, de manera que ha assenyalat que la CUP “potenciarà també el petit comerç davant les grans superfícies comercials que no ens aporten cap mena de benefici a la societat”. D’altra banda, treballarà també per “inventivar la proliferació de cooperatives en els diferents sectors comercials” i per establir “transparència màxima amb els pressupostos anuals a l’Ajuntament”.