La CUP aposta per les noves eines de comunicació per obrir l'Ajuntament al carrer

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Banyoles aposta per utilitzar els nous canals i eines de comunicació i les xarxes socials com a mètodes per incentivar la participació dels veïns de Banyoles i comarca.

La formació considera que les eines 2.0 'són molt útils de cara a facilitar la participació ciutadana' i 'donen oportunitat a les administracions perquè recullin de forma ininterrompuda la veu del carrer i puguin traslladar-la a l'Ajuntament'. Un dels eixos bàsics de l'actuació de la CUP és, assenyalen, fomentar la participació dels veïns, fet que, asseguren, a Banyoles 'és molt necessari perquè tot i ser una ciutat petita els ciutadans decideixen poc sobre com volen que sigui l'espai públic'.

En aquest sentit, la CUP creu que Banyoles hauria d'abocar-se a la utilització dels nous canals de comunicació, que segons subratlla estan en constant evolució i pateixen una eclosió important a tot el món i serien una bona via, segons la candidatura, per potenciar i millorar les relacions que els ciutadans tenen amb l'administració i amb la vila. La CUP anuncia que hi contribuirà i ja ha posat en marxa una renovació de la seva pàgina web perquè integri eines que potenciïn la participació dels veïns i anuncia que properament n'estrenarà de noves.

Un dels trets definitoris de la CUP és la participació veïnal, la interrelació ciutadana i l'acostament entre el carrer i allà on es prenen les decisions; l'Ajuntament. En aquest sentit, la formació defensa que la participació no s'ha de limitar a anar a votar un cop cada quatre anys, sinó que s'ha de potenciar i fer efectiva els 1.460 dies que dura la legislatura i consolidar-la com un fet indissociable de la presa de decisions col·lectives i d'interès comú. Per la CUP, Banyoles 'té una mancança molt important' en aquest aspecte i 'pateix un endarreriment notable' pel que fa a la participació dels veïns. A més, lamenta que des de l'administració 'la participació s'ha deixat de costat i s'ha potenciat molt poc'.

Banyoles present a les xarxes socials

És per això que la CUP ha fet pública la seva decisió d'apostar fermament per la promoció dels nous canals de comunicació com a via per incentivar la participació dels ciutadans banyolins. En aquest sentit, en els darrers dies ha estrenat una pàgina web renovada -que anirà perfeccionant-, amb una interfície més intuïtiva i la incorporació de les noves eines comunicatives i continguts multimèdia, per fer l'espai més dinàmic i interactiu. Així mateix, ha fet el salt a les xarxes socials amb la creació d'un perfil de Facebook i d'una pàgina de Facebook. A més, s'està fent present a la xarxa social Twitter amb el perfil @cupbanyoles i ha creat les etiquetes #plaestany i #banyoles per visualitzar la comunitat banyolina a Internet i unificar totes les piulades que facin referència a la nostra comarca.

D'aquesta manera, la CUP fa una crida a la població perquè faci el salt al digital i aprofiti les noves oportunitats que obren els canals de comunicació a Internet 'per interactuar els uns amb els altres, compartir preocupacions i fer arribar reivindicacions a l'Ajuntament'.

A banda del component interactiu, la nova pàgina web ha incorporat noves seccions de vídeos i fotografies, enllaços, un recull de les notícies que la CUP genera a nivell nacional, així com una secció d'opinió que s'actualitzarà esporàdicament amb articles de membres de la CUP de Banyoles. El web, a més, esdevé una plataforma per mantenir el contacte amb la CUP a través de les xarxes socials. Tot amb tot, CUP assenyala que en els propers dies donarà a conèixer més novetats a nivell comunicatiu 'per tal de potenciar la interacció i fomentar la participació a la xarxa per recollir i donar conèixer propostes que després es puguin vehicular al carrer'.

'Les eines 2.0 són transparència'

La CUP decideix així apostar fort pels canals comunicatius que ofereix el terreny digital i reitera la seva intenció d'aconseguir que aquestes eines 'vagin anar més enllà, fugin de l'ús merament instrumental o divulgatiu i aconsegueixin esdevenir una via real per aconseguir millores'. En aquest sentit, remarca que les eines 2.0 signifiquen 'transparència, democràcia' i 'representen una magnífica via per obrir l'Ajuntament a la ciutadania i per instar-la a entrar a l'Ajuntament' fent-li arribar propostes, queixes i reivindicacions sobre el seu entorn 'i aconseguir així que l'administració sigui el que ha de ser: un altaveu del carrer'.

La participació serà, insisteix, 'una prioritat al programa electoral que estem elaborant'.