La CUP acusa el govern municipal de l’Ajuntament de Banyoles d’antidemocràtic

CiU rebutja que els impostos dels banyolins es quedin a Catalunya i facilitar la participació dels veïns

Al ple de dilluns el govern municipal de CiU va tombar totes les mocions que va presentar l’oposició. La CUP ho titlla d’”antidemocràtic” i acusa CiU de negar-se a negociar i a facilitar l’activitat muncipal. La formació rupturista va presentar dues mocions, ambdues rebutjades per CiU, i denuncia que la federació nacionalista de Banyoles “és especialment autoritària” en negar-se a acceptar mocions “que ja han estat aprovades per CiU en altres poblacions”.

És el cas de la moció a favor de la insubmissió fiscal que va presentar la CUP i que CiU va rebutjar. La CUP remarca que en tots els municipis on s’ha aprovat ha comptat amb el suport de CiU i en canvi CiU de Banyoles “s’hi nega en una nova mostra del seu autoritarisme”. No té sentit, diu la CUP, “que CiU de Banyoles aprovés formar part de l’Associació de Municipis per la Independència i ara es negui a treballar perquè els impostos dels banyolins es quedin a Catalunya”.

“El gir independentista que va escenificar Convergència al Congrés que va celebrar a Reus el cap de setmana és una simple operació de maquillatge”. Així de contundent s’ha mostrat la CUP després que CiU de Banyoles hagi rebutjat una moció per aconseguir que els impostos es quedin a Catalunya, fet que segons la formació “demostra que CiU segueix fent el joc a Espanya, tal com demostren els seus reiterats pactes amb el PP”.

La moció demanava que s’instés la Generalitat de Catalunya i l'Agència Tributària de Catalunya a establir un protocol d'actuació que permeti realitzar els pagaments dels impostos a l’administració catalana en comptes d'ingressar-los a l'Agència Tributària espanyola com fins ara.

D’altra banda, titlla CiU d’”antidemocràtic” per rebutjar la moció de la CUP, també presentada al ple de dilluns, per facilitar la participació de la ciutadania als organismes municipals. La moció proposava modificar el ROM i el Reglament de Participació Ciutadana per tal de facilitar la implicació de la població en tots i cadascun dels organismes i estaments municipals. La proposta contempla la possibilitat que les entitats del municipi puguin participar als plens i també la possibilitat de realitzar audiències públiques. A més, apostava perquè l’Ajuntament habilités espais per la difusió de les activitats de les entitats.

“Desconeixem quina por té CiU a facilitar la participació de la ciutadania en els afers de l’Ajuntament, però fa un flac favor a l’esperit democràtic del consistori i a la credibilitat que els partits polítics tenen cap a la ciutadania”, afirma, i considera que “negar-se a facilitar la participació no té cap mena d’explicació possible si el que es vol és servir la ciutadania”.