Els partits de l'oposició demanen la creació d'una Taula municipal sobre Mobilitat

Junts per Banyoles, la CUP i ICV- Independents de Banyoles demanen que l’Ajuntament de Banyoles es comprometi a crear una taula municipal de mobilitat. Aquesta iniciativa ha de permetre el debat ciutadà i discutir les mesures a emprendre per millorar la mobilitat a la ciutat de Banyoles.

Els tres grups de l’oposició presentaran una moció al ple municipal de dilluns vinent que insta el consistori a consensuar un reglament que determini el funcionament de la taula de mobilitat i que en garanteixi la màxima participació dels grups municipals i, de manera preferent, de les associacions de veïns, de comerciants i entitats de Banyoles. Els grups municipals volen que aquesta taula comenci a treballar abans d’acabar l’any.
La transformació i creixement de Banyoles comporten unes necessitats diferents, en relació a la mobilitat, de les que teníem fa uns anys. L’oposició assenyala que Banyoles no compta amb un òrgan consultiu en qüestions de mobilitat de la ciutat, tot i disposar d’un Pla de Mobilitat Urbana Sostenible, redactada pel RACC i aprovat el mes de juny del 2008.

A parer de l’oposició, la tasca de l’Ajuntament és planificar i gestionar millor la mobilitat urbana a la nostra ciutat i a Banyoles aquest és un tema que preocupa els ciutadans, que demanden solucions concretes i una nova planificació de la mateixa des de tots els barris de la ciutat. Així, Junts per Banyoles, la CUP i ICV-IdB remarquen que la nova planificació cal fer-la de manera consensuada, amb la participació de la societat banyolina i amb una visió global i general no només de la nostra ciutat sinó també de l'àrea urbana.
La moció que defensaran al ple municipal de dilluns que ve estableix que aquesta taula tindrà funcions d’estudi, proposta i assessorament en l’àmbit de la mobilitat i es reunirà de manera periòdica.

Amb aquesta moció els partits a l’oposició pretenen així definir, amb la participació de tothom, les estratègies per aconseguir un futur model de mobilitat més sostenible i segura basat en la qualitat de vida, la integració social, la millora de l’accessibilitat i la reducció dels impactes negatius del transport.

Consulta totes les mocions presentades per la CUP