EL CARALLOT del MES de FEBRER 2014

Al llarg del més de febrer de 2014, no sols hem gaudit de la celebració del carnestoltes, sinó que, entre altres esdeveniments, a Banyoles hem pogut enriquir-nos l’esperit amb la contemplació d’una nova instal·lació artística. Al carrer Canat han “aparegut” unes pilones tot curioses en forma de lletra. L’autor és el regidor Jordi Bosch Barraca qui, en el moment de presentar-les a tota la premsa comarcal i a qui l’ha volgut oir, s’afanyava a explicar que les havia realitzat de forma totalment desinteressada. No fos que algun malpensat-da veiés alguna cosa estranya que un regidor a sou de l’ajuntament hagi fet un encàrrec (un autoencàrrec?) pel consistori.

Abans de fer alguna mala interpretació i sobreentendre el que no és, ja que la cosa ens semblava un pèl estranya, hem pensat que bé, potser no teníem prou clar o no dominàvem de forma suficient el concepte desinteressadament.

Així que ens hem posat a treballar per esclarir els nostres dubtes. Primer, buscant la definició al diccionari hem trobat la següent descripció:

1. Manca d'interès per algú o alguna cosa.

2. Manca d'interès per obtenir profit personal o material d'una cosa.

I després, buscant a un cercador d’internet qualsevol, les paraules clau “actuar amb desinterès”;  les tres primeres entrades que ens han sortit són:

El Punt Avui - Notícia: L'última mort

www.elpuntavui.cat/noticia/article/.../660948-lultima-mort.html?...‎

12/07/2013 - ... homes en semblants condicions de gana, fred i patiment, fins a quin extrem la moralitat –actuar amb desinterès, amb cura envers els altres–...

L'Ajuntament desmenteix desinterès envers Artos Baciana

www.radiosabadell.fm/.../L-Ajuntament-desmenteix-desinteres-per-l-estat...

21/05/2013 - L'Ajuntament desmenteix desinterès envers l'estat de l'antiga fàbrica Artos... El consistori sabadellenc no pot actuar en una finca de propietat...

El Bloc acusa el PP de desinterès i improvisació en l'inici del curs ...

www.vilaweb.cat/noticia/898242/20040925/noticia.html‎

25/09/2004 - El Bloc acusa el PP de desinterès i improvisació en l'inici del curs ... al govern del Partit Popular al que acusa d'actuar amb improvisació.

No trauríem conclusions d’això que, avui per avui, les querelles estan a l’ordre del dia i nosaltres, les mans, no sabem si les tenim netes o ens les hem de “limpiar”.

Per tant, fixant-nos amb la definició de desinterès, i sense voler-nos-les dar d’intelectuals ni il·lustrats, perquè tampoc seria el cas –si no, de ben segur que ja estaríem fent escultures per rotondes o si més no unes simples pilones amb ínfules de creació artística- i valorant el fet de cobrar un sou com a regidor no adscrit a cap formació i amb l’avinentesa d’una obra d’art fer-se autopromoció com a artista i escultor, arribem a la humil conclusió que dir-ne desinterès seria ser, com a mínim, un pèl agosarat.

Per tot plegat, el Carallot del mes de febrer és l’escultor, artista, regidor ... Jordi Bosch Lleó, àlies Barraca, conegut també com el desinteressat.