COMUNICAT EN SUPORT A LA PAH

Des de la CUP de Banyoles lamentem que encara avui es continuï intentant intimidar i criminalitzar el moviment social de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) des del cos dels mossos d'esquadra. Considerem que, en molts casos, se sobrepassen en les seves actuacions i, d'aquesta manera, acaben protegint els interessos privats de certes entitats bancàries i no els ciutadans. Tenim nombrosos casos arreu de Catalunya d'aquestes actuacions d'intimidació i, l'actuació a Banyoles del passat dimecres dia 20 de febrer, no per lleu deixa de ser simptomàtica.

Eren 7 persones que simplement volien presentar la sol·licitud de dació en pagament als bancs Unnim i BBVA. O sigui, presentar un paper al qual tenen tot el dret. Se'ls havia denegat de forma individual i, tal com s'ha fet altres vegades, van decidir anar-hi juntes per tal que els fessin cas. Amb ells se'ls hi van sumar alguns membres de la PAH per a recolzar-los. Només així van aconseguir que se'ls acceptés la sol·licitud (la sol·licitud, que no la dació). Ni les persones afectades, ni les persones de la PAH que els acompanyaven per a recolzar-los no estaven cometent cap il·legalitat. I això ho sabien perfectament els mossos que els van anar a identificar.

El cos dels mossos sempre ha tingut unes actuacions contra els moviments socials més que dubtoses, fregant la frontera de la legalitat i, fins i tot, sobrepassant-la. És bo conèixer els nostres drets com a ciutadans perquè els mossos, moltes vegades, no estan allí per defensar-los sinó al contrari. I això, l'esquerra independentista, ho sap molt bé.

PROU DE CRIMINALITZAR ALS MOVIMENTS SOCIALS

LA PAH ESTÀ MITIGANT EL DRAMA SOCIAL QUE ELS BANCS PROVOQUEN

MOSSOS, UN ALTRE COP: A QUI DEFENSEU?