29 de setembre: Vaga General!

Jornada de mobilització nacional pels drets socials i laborals

Als Països Catalans, mobilitzem-nos per la Vaga General!

El 29 de setembre hi ha una cita ineludible; cal que omplim els carrers de manifestants i cal que les treballadores i els treballadors, amb el conjunt de la ciutadania, donem un suport massiu a la Vaga General. Pels nostres drets laborals i socials, és necessari que protestem de nou per aturar els intents dels governs tespanyol i autonòmic d'eliminar el poc que queda de l'Estat de Benestar.

La Reforma Laboral que ha aprovat el Congrés de Diputats és una passa més que erosiona els nostres drets i que reforça el poder antidemocràtic de les patronals empresarials. I és aquesta imposició l'avantsala de successives reformes que volen retallar el sistema de pensions, les  prestacions d'atur, els convenis col·lectius... En definitiva, convertir-nos en súbdits i deixar de ser ciutadans.

Per tot això, des de la CUP del Pla de l'Estany volem manifestar el nostre suport a la Vaga General del 29 de setembre: fem una crida a la ciutadania a secundar la vaga i a participar en la gran manifestació que hi ha convocada a Girona a les 6 de la tarda al passeig de la Copa.

Emplacem a tots els simpatitzants, militants i afiliats a afegir-se al bloc independentista que la Coordinadora Obrera Sindical (COS), el referent sindical de l'esquerra independentista a les comarques gironines, ha convocat.

Països Catalans: La CUP fa públic el seu suport a la Vaga General

Segons ha fet públic la CUP, la Vaga General del proper dimecres és una oportunitat per plantar cara a les polítiques del govern espanyol que empitjoren la situació de les classes populars. Per Aina Barahona, portaveu de la CUP; 'Aquestes són unes reformes laboral i de les pensions que representen una nova retallada dels drets laborals i socials'.

La CUP comparteix amb les organitzacions sindicals que hi ha causes suficients per a la convocatòria de vaga i, en conseqüència, ofereix ple recolzament a l'aturada del 29 de setembre.

'Hem de sortir al carrer en contra d'una reforma laboral que abarateix l'acomiadament, que deixa les condicions laborals a mercè de l'empresari, que perpetua la precarietat de la feina del jovent; en contra d'una reforma de les pensions que només pretèn reduir-les; en contra d'una retallada de la despesa pública que abaixa els salaris al sector públic i congela les pensions; en contra d'una pujada dels impostos que afecten més a qui menys té...', ha declarat Barahona.

Per a la CUP, però, aquesta no ha de ser una jornada aïllada, tal i com propugnen els grans sindicats espanyols. Segons la formació, després del dia 29 de setembre les mobilitzacions haurien de seguir fins que el govern espanyol rectifiqui les seves mesures. En aquest sentit, la CUP recorda les rectificacions forçades per anteriors vagues generals a l'Estat espanyol, com la del 14 de desembre de 1988 (retirant el “Plan de empleo juvenil”), la del 28 de maig del 1992 (retirant el projecte de Llei de Vaga), o la del 20 de juny de 2002 (retirant bona part de la reforma de les prestacions d'atur). En conseqüència, la CUP fa una crida a participar en les mobilitzacions que convoquin 'aquells que no fan de la vaga un acte per complir l'expedient: els sindicats nacionals i de classe i els altres sindicats alternatius.'