1 de maig: Contra les retallades, en defensa dels drets socials i laborals!

La CUP de Banyoles va celebrar dissabte dia 30 d'abril un sopar-tertúlia -en el marc del cicle Teca amb Xerrameca- dedicat a l'1 de maig, Dia Internacional del Treballador. La xerrada va comptar amb la participació de dues persones molt conegudes en aquest àmbit i representants dels dos sindicats considerats referencials per l'Esquerra Independentista. Es tracta de la Intersindical-CSC i la Coordinadora Obrera Sindical (COS). En representació del primer va acompanyar-nos Carles Sastre, secretari d'Acció Sindical i Negociació Col·lectiva de la Intersindical, i del segon Toni Lecha, portaveu de la COS a les comarques gironines.

Sastre i Lecha van explicar perquè és necessària la lluita sindical actualment i van detallar en quin estat es troba tant a les comarques gironines com al conjunt del país. En aquest sentit, es va posar l'accent en la necessitat d'articular una alternativa sindical i política suficientment forta i que sigui capaç d'aturar l'ofensiva neoliberal de la dreta que la classe treballadora patim en forma de retallades socials i laborals. Després de la xerrada hi va haver un sopar popular per tots els assistents.

I aquest diumenge 1 de maig una representació de la CUP de Banyoles encapçalada per l'alcaldable, Sandra Pazos, ha participat a la concentració sindical que s'ha realitzat a Girona convocada pels sindicats IAC, COS i I-CSC a 2/4 d'1 davant la seu de la Generalitat a Girona.

Fotografies de la concentració de l'1 de maig

Fotografies del sopar-tertúlia amb Carles Sastre i Toni Lecha