LA CUP DE BANYOLES RECLAMA QUE L’ESTELADA ONEGI A L’AJUNTAMENT FINS LA PROCLAMACIÓ DE LA INDEPENDÈNCIA

La formació independentista entra aquest dijous una moció per demanar que es pengi la senyera estelada al balcó a partir de la Diada de l’Onze de Setembre

La Candidatura d’Unitat Popular de Banyoles ha entrat aquest dijous una moció a l’Ajuntament que demana de penjar-hi al balcó la senyera estelada des de l’Onze de Setembre fins que es proclami la independència de Catalunya.

Atès que el municipi de Banyoles està adherit des del 2011 a l’Associació de Municipis per la Independència i que és la capital d’una de les comarques que va registrar més participació i vots a favor de la independència en la consulta del 9 de novembre del 2014, la CUP reclama que l’estelada onegi al balcó de l’Ajuntament a partir de l’Onze de Setembre i fins que culmini el procés d’independència del Principat. La CUP considera que l’estelada no és patrimoni de cap partit i que representa aquella gent que treballa i aposta per la independència, majoritària al Pla de l’Estany.

D’altra banda, la formació insta que tots els grups polítics presents al consistori compleixin tots els compromisos que van signar abans de les eleccions municipals del 24 de maig. Aquests compromisos, proposats per l’Assemblea Nacional Catalana, inclouen la promoció de campanyes per contribuir al caràcter clarament plebiscitari de les eleccions del 27-S.

En els darrers anys, la CUP ha demanat reiteradament la presència de l’estelada al balcó de l’Ajuntament de Banyoles els Onze de Setembre, però ha topat amb la negativa de l’equip de govern. Davant d’això, ha optat per penjar l’estelada a la finestra del despatx que la formació té al consistori, que ha sigut ràpidament retirada en totes les ocasions per membres de l’equip de govern.