Investidura

Discurs d’investidura de la Sandra Pazos

Pensava que haurien canviat les coses, que el marc jurídico-polítc seria diferent i que el discurs que vam fer fa 4 anys no seria vàlid. Però resulta que això no és així. Hem viscut 4 anys de intensitat política i confrontació amb l’Estat Espanyol, on als catalans i catalanes se’ns ha prohibit fer una consulta no referendària; on l’Estat Espanyol cada cop és més dur i incoherent, fins arribar al punt que el Tribunal Constitucional ens nega a fer allò tant bàsic en democràcia, poder preguntar al poble, i ho justifica amb tota la supèrbia del món, dient que ells si que són demòcrates.

Per tant, em reafirmo amb el que vaig dir fa 4 anys. Fa uns minuts tant jo com en Non,  ens hem vist obligats a prometre la Constitució Espanyola. Ho hem promès per imperatiu legal, per a evidenciar que aquesta promesa només era per a poder complir un tràmit preceptiu a l'hora de prendre possessió, i així poder ser regidors d’aquest ajuntament tal i com ha volgut el poble.

Per això, deixo clar en les meves primeres paraules d'aquest mandat,  que ni jo ni Non, no només no tenim cap intenció de complir aquesta promesa, sinó de que la nostra militància política, inclosa la nostra tasca com a regidors d'aquest ajuntament, sempre ha anat i seguirà anant encaminada a combatre la manca de llibertats de la Constitució Espanyola i la del règim del 78.  Per tant, només entendrem com a legítim el mandat del poble català i els seus anhels de llibertat cap a la construcció de la República Catalana. Sense cap rei ni reina que ens faci jurar lleialtat. I que ha de finalitzar amb reunificació dels Països Catalans.

Cap Estat ens farà esclaus de les seves lleis injustes, per això avui la desobeïm, per justícia i per dignitat democràtica.

Dit això, entrarem a explicar el perquè del vot de la CUP. La CUP ha decidit votar-se a ella mateixa. Ho ha fet per coherència democràtica, però, també perquè volem deixar clar que la Candidatura d’Unitat Popular, no dóna suport a Miquel Noguer perquè torni a ser alcalde de la ciutat, tot i que respecte la decisió del poble.

No li donem suport:

Perquè portem 4 anys sotmesos a una majoria absoluta autoritària,  que en comptes de posar-se d’acord amb els temes de ciutat amb l’oposició, ha executat per uns quants i no en benefici de tot el poble.

Perquè els darreres 4 anys, la transparència i la participació han estat nul·les per part de l’equip de govern, per l’opció i pel poble; com ha quedat demostrat amb el tema de l’Aigua, la compra de la Barca Tirona, el Cas Creu Roja i la privatització d’un tros del nostre bé comunal, a través d’una concessió al CNB de 50.

Perquè els darrers 4 anys, la gestió d’alguns temes de ciutat com el Sota Monestir i el POUM ha sigut ineficient, on l’equip de govern s’ha negat reiteradament a escoltar l’oposició, a fer audiències públiques per donar la informació al poble, i a incrementar els processos de participació ciutadana per fer-nos partícips a totes i tots.

Perquè durant aquests 4 anys, aquest equip de govern adherit a l’AMI, s’ha negat reiteradament a penjar l’estelada al balcó de l’ajuntament, tant per festa major com per la diada nacional de Catalunya. I no només això, sinó que ha tret i a fet treure l’estelada de la finestra del despatx de la CUP i a la mínima de canvi, ha posat la bandera espanyola al balcó.

No volem un govern que es rendeixi a la primera de canvi, volem un govern ferm, que garanteix a tot al poble que s’enfrontarà amb l’Estat Espanyol quan arribi el moment. Per tant, l’emplacem aquí i ara, a complir cada un dels compromisos que va signar a petició de l’ANC abans de les eleccions municipals,  i per tant, a seguir el mandat popular que ja ha començat el camí cap el 27s. Nosaltres garantirem i ens comprometem des de l’oposició a que així sigui, estarem amatents, no volem cap renúncia.

Per tot això, la CUP Banyoles continuarà fent feina, fent una oposició ferma  i a pas ferm, per la ciutat que ens estimem, on vivim, on es relacionem on treballem i formem una família. Continuarem fent feina, perquè la volem millor, més humana, habitable i sostenible; integradora; viva i cohesionada; participativa; transparent; educadora i lliure. En definitiva, per construir una Banyoles governada pel poble i on les dinàmiques actuals canviïn. Perquè com deia Miquel Martí Pol, tot està per fer i tot és possible.

Visca el poble, visca Banyoles i visca la Terra.

Banyoles, 13 de juny de 2015.

Per tot això, la CUP Banyoles continuarà fent feina, fent una oposició ferma  i a pas ferm, per la ciutat que ens estimem, on vivim, on es relacionem on treballem i formem una família. Continuarem fent feina, perquè la volem millor, més humana, habitable i sostenible; integradora; viva i cohesionada; participativa; transparent; educadora i lliureEn definitiva, per construir una Banyoles governada pel poble i on les dinàmiques actuals canviïn.