La CUP de Banyoles sobre els refugiats

Des de fa unes setmanes vivim a les portes d’Europa una gravíssima crisi humanitària arran de la fugida de milions de persones afectades per diferents conflictes en països del litoral mediterrani i del Pròxim Orient.

REFUGEES WELCOM

Arreu de la Unió Europea, les mostres de solidaritat de la ciutadania organitzada han desbordat el paper de les institucions com a garants dels drets humans més bàsics. Els governs estatals i comunitari regategen amb les xifres de refugiats que hauran d’acollir mentre l’emergència humanitària no disminueix. Un cop més, és la gent qui ha de respondre davant les injustícies i la inoperància dels poders públics. Constatem, així, que la Unió Europea és una estructura intrínsecament racista i que respon als interessos de les multinacionals, no als dels pobles.

A Banyoles, com en altres ciutats arreu del país, s’ha creat la Plataforma Ciutadana de Suport als Refugiats. Celebrem aquesta iniciativa civil i hi col·laborarem tant com puguem. De tota manera, les institucions han d’assumir el paper que els pertoca i implicar-se a fons en l’acollida dels milers i milers de persones que arriben a Europa.

Per tot això, reclamem:

- Que l’Ajuntament de Banyoles declari el municipi “ciutat acollidora” tan aviat com sigui possible.

- Que elabori un pla d’acollida municipal.

- Que cerqui recursos municipals –sobretot, habitatges– per facilitar l’acollida de refugiats.

- Que es posi a disposició de la plataforma banyolina i la doti de tot allò que necessiti.

- Que faciliti l’empadronament de tothom que declari viure al nostre municipi per facilitar l’accés als serveis bàsics.

Finalment, demanem que no es distingeixi entre persones que fugen de guerres i persecucions polítiques i persones que fugen de la fam i la misèria. I fem una crida a tota la gent del Pla de l’Estany a col·laborar amb la Plataforma de Suport als Refugiats. Perquè, ara i sempre, la solidaritat és la nostra millor arma.